معاون وزیر آموزش و پرورش: توسعه عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی در اولویت است

شیراز – ایرنا – معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در دولت چهاردهم گفت: توسعه عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی در اولویت دولت قرار دارد.
عبدالرضا فولادوند شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهارکرد: آموزش و پرورش کارکردهای متعددی دارد که طی سالهای گذشته کمتر به آن پرداخته شده و این مساله آن را در اولویت چندم کشور قرار داده بود.
وی ادامه داد: مهمترین کارکرد آموزش و پرورش در جامعه پرورش انسانهای پایبند به ارزش ها و فضایل اخلاقی است و این نهاد به عنوان متولی تعلیم و تربیت باید اخلاق را در جامعه نهادینه و دانش آموزان را به سمت اخلاق در عمل هدایت کند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: جامعه بدون اخلاق، به هیچ وجه به سوی توسعه حرکت نمیکند؛ اخلاق مهمترین عنصر تعلیم و تربیت است و توسعه و پیشرفت در گرو اخلاق است.
فولادوند افزود: از دیگر کارکردهای مهم آموزش و پرورش شکوفایی استعدادهای نیروی انسانی است؛ نیروی انسانی در جوامع پیشرفته عنصر توسعه است اما ما گاه از این بزرگترین سرمایه خود غافل ماندهایم.
وی اظهارکرد: این روزها، روزهای حساسی برای کشور است، اما توجه بیسابقه رئیس جمهور به آموزش و پرورش، فرصت بیبدیلی را فراهم کرده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: رئیس جمهور آموزش و پرورش را یکی از ۲ اولویت خود قرار داده و بهبود فضاهای آموزشی و تحقق عدالت آموزشی را دنبال میکند چنانکه در هشت ماه گذشته، ۲۲ جلسه توسعه عدالت آموزشی را خود مدیریت کرده و این بیسابقه است.
بیشتر بخوانید
- معاون وزیر آموزش و پرورش: استانها اطلس روانی و اجتماعی دانشآموزان را تدوین کنند
- خلاقیت آموزشی و حفظ حرمت معلم؛ راهبرد استاندار فارس برای تربیت نسل آیندهساز
- ۶۰۰ مدرسه فارس در نیمه نخست سال بهرهبرداری میشود
- عدالت آموزشی در فارس؛ جهش با ساخت ۳۷۰۰ کلاس درس تا مهر ۱۴۰۴
- مولدسازی داراییهای مازاد آموزش و پرورش به نفع فرزندان فارس
- صدرنشینی فارس در اسکان نوروزی با میزبانی از ۲ میلیون فرهنگی
- میانگین تراکم کلاسهای درس تهران ۳۳ نفر است/ لزوم افزایش فضای آموزشی
فولادوند با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم بیان کرد: ۱۶ کارگروه متعدد در این وزارتخانه شکل گرفته و وزیر آموزش و پرورش به صورت هفتگی در جلسات آسیبهای اجتماعی شرکت میکند.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: مهر ۱۴۰۳ در مقایسه با مهر ۱۴۰۲ با کمترین مشکل و حاشیه آغاز شد و بسیاری از بدهیهای آموزش و پرورش به فرهنگیان پرداخت شده و بقیه نیز در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: در اقدامی بیسابقه حقالزحمه فرهنگیان با کمتر از سه ماه فاصله پرداخت شد و پرداخت همه بدهی های آموزش و پرورش در حال پیگیری است.
فولادوند اضافه کرد: بر اساس رافت اسلامی و سیاست نظام، جمع کثیری از کسانی که به سبب صلاحیت کنار گذاشته بود، به سر کار بازگشتند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مردم سرمایههای زندگی خود را به نهاد آموزش و پرورش سپردهاند و باید همه در کنار یکدیگر تلاش کنیم و از اولیا و دانش آموزان نیز مشارکت و مشورت گرفته شود.
فولادوند اظهار کرد: فارس نقطه فوران فرهنگ و تمدن ایران است و تمدن ایرانی از این استان به همه فلات ایران انتشار یافته است؛ فارس تمدن ساز و فرهنگ پرور است و بار مسئولیت تعلیم و تربیت در این استان سنگین است.
وی با اشاره به تخصص محسن کلاری، مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس، بیان کرد: امروز فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی دانش مورد نیاز آموزش وپرورش و نهاد تعلیم و تربیت است.
در این آیین از ۱۵ ماه تلاش فرشید قاسمی قدردانی و محسن کلاری به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پررش فارس معارفه شد.

معاون استاندار فارس: پشتیبانی مردم از مهمترین منابع قدرت کشور در میز مذاکره است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این مراسم گفت: یکی از منابع مهم قدرت کشور در میز مذاکرات، پشتیبانی مردم است و این پشتیبانی در نهاد تعلیم و تربیت رقم میخورد.
حجتالله رضایی اظهار کرد: ماهیت و موازنه قدرت در دوره سیاسی مدرن در حال دگرگونی است و لازم است در این دوره بر ساختار قدرت اشراف کافی داشته باشیم.
وی ادامه داد: یکی از مولفههای مهم در ساختار قدرت، میزان سواد جامعه است و این مولفه در دوران سیاسی مدرن از اهمیت بالایی برخوردار است.
معاون سیاسی استاندار فارس با اشاره به روند گذر از انقلابهای جهانی کشاورزی، صنعتی و فناوری، گفت: امروز وارد انقلاب هوش مصنوعی شدهایم.
رضایی یادآور شد: گذر از انقلاب صنعتی به فناوری حدود سه قرن طول کشید اما اندیشمندان معتقدند که گذر از انقلاب فناوری به هوش مصنوعی بیش از سه دهه طول نمیکشد.
وی ادامه داد: در این موج، هر جامعهای که زیرساختهای لازم را مهیا نکند و منابع قدرت لازم را نداشته باشد ، دچار ویرانی خواهد شد.
معاون استاندار فارس گفت: اگر میخواهیم برای تامین این زیرساختها مهیا شویم، نهاد تعلیم و تربیت باید نقش آفرین اصلی باشد.
رضایی افزود: نظام تعلیم و تربیت باید در ابعاد و سطوح مختلف به گونهای سیاستگذاری شود که بتوانیم آثار تخریبی این امواج را از خود دور کنیم.
وی با بیان اینکه امروز در دولت وفاق نگاههای منحصر به فردی در سطوح کلان کشور وجود دارد، گفت: همزمانی ایام قدر با سال تحویل هر ۳۱ سال یکبار رخ میدهد و برگزاری این آیینها در فارس به خوبی تدبیر شد.
معاون استاندار فارس بیان کرد: پیشتر جلو پاسارگاد و اماکن گردشگری بسته میشد و منجر به شعارهای ساختارشکنانه شده بود، اما اینبار با احترام برای مردم فرش قرمز پهن شد و مردم هم شعائر دینی و هم ارزش ها و آیینهای ملی خود را ارج نهادند که نشانه بلوغ و رشد است.
رضایی اظهارکرد: برپایی این آیین ها نشان داد که مدارا با مردم و ارزش و قدر دانستن آنها، اثرگذار است چرا که این مردم فرزندان همان کسانی هستند که انقلاب اسلامی را رقم زدند.
وی گفت: وزارت کشور از این اتفاق به عنوان یک الگوی موفق قدردانی کرد.

تحقق اهداف آموزش و پرورش بدون همراهی خانوادهها امکانپذیر نیست
مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه و آینده سازی است اما این زیربنا، نیازمند برنامهریزی دقیق، استفاده از روشهای نوین آموزشی و بهره گیری از فناوریهای پیشرفته جهانی است.
محسن کلاری اظهارکرد: جهان امروز دنیای تغییرات سریع و فناوریهای نوظهور است و آموزش و پرورش ایران نیز باید مبتنی بر سند تحول بنیادین به گونه ای طراحی شود که دانش آموزان را برای مواجهه با این تغییرات آماده کند.
وی افزود: یادگیری فناوریهای نوین به ویژه هوش مصنوعی، مهارت آموزی و پرورش خلاقیت از ضرورت های امروز کشور است و باور داریم که زیربنای این ضرورتها،اخلاق، همدلی و ارزشهای انسانی و اسلامی است .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیتردید، تحقق این اهداف بزرگ بدون همراهی فرهنگیان، خانوادهها و استفاده از تمام ظرفیتهای موجود امکان پذیر نیست؛ فرهنگیان سرمایههای گران بهایی هستند که با عشق و ایثار، آینده سازان این دیار را تربیت میکنند.
کلاری بیان کرد: از سوی دیگر نقش خانوادهها به عنوان اصلی ترین کانون تربیت و شرکای آموزشی، نقشی بی بدیل است، طوری که هیچ پیشرفتی بدون همکاری و مشارکت خانوادهها امکان پذیر نیست آموزش و پرورش باید بستری فراهم کند که ارتباط خانواده و مدرسه عمیقتر شود.
مجسن کلاری مدیرکل جدید آموزش و پرورش فارس، دانشآموخته کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه شیراز است و سوابقی همچون معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع، رئیس سازمان دانش آموزی، کارشناس مسئول آموزش راهنمایی و فناوری اداره کل آموزش وپرورش فارس و ناحیه چهار شیراز و کارشناس مسئول فناوری اطلاعات تربیت معلم شهید رجایی را در کارنامه کاری خود دارد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.